Veelgestelde Vragen

Hebben we een keuken nodig/Komt er iemand bij ons op kantoor koken?

Nee hoor. Onze chefs koken met hun team vanuit hun eigen keuken. Wij zorgen dat het uiterlijk 12:00 bij jullie klaarstaat. En we nemen de spullen van de vorige lunch meteen mee. We kunnen ook voorzien in een lunchdame die helpt met het klaarzetten en afruimen mocht dat wenselijk zijn.

Kunnen we dagelijks kiezen tussen allerlei gerechten (a la carte)?

Nee. Het is eten wat de pot schaft. Net als vroeger thuis. Wij geloven dat samen hetzelfde eten en ervaren dichter ligt bij onze evolutionaire natuur. Verder kunnen we onze lunches op deze manier betaalbaar houden. Elke vrijdag sturen we het menu voor de volgende week.

Kunnen we WeLunch inschakelen voor een eenmalige lunch of event?

Nee, in beginsel is de lunch bij ons alleen mogelijk op reguliere basis – vanaf één dag in de week. Maar als je ook structureel klant bent bij ons helpen we je met alle liefde ook bij incidentele events of diners.

Is er een minimum aantal lunchers vereist?

Ja. Vanaf 10 collega’s zijn jullie van harte welkom. Anders is het helaas niet rendabel voor onze keukens. Mocht je kleiner zijn maar collega-bedrijven in hetzelfde pand zijn ook enthousiast, probeer ons dan zeker even. In veel gevallen koppelen we jullie dan aan dezelfde keuken en kun je bv. bezorgkosten (€15,-) delen. Uiteraard krijgt ieder bedrijf een eigen overzicht en factuur.

Is er ruimte voor speciale invulling of uitzonderingen?

Al onze keukens bieden een alternatief hoofdgerecht dat is aangepast om religieuze redenen (halal) of de meest voorkomende allergieën (lactose, gluten etc). Verder hebben we ook volledig biologische keukens en keukens die alleen volledig vegan koken.

Kunnen we het aantal lunchers van dag tot dag laten varieren?

Jazeker. Wij gaan uit van het standaard aantal personen. Bv. dagelijks 45 personen, maar 41 op woensdag. Lunchen er meer of minder mensen mee? Dit kan je één dag van te voren voor 11:30 aan ons doorgeven. Hiermee gaan wij voedselverspilling tegen en hebben jullie nooit te weinig lunch.  En met onze app kunnen collega’s zelf hun aan- of afwezigheid doorgeven!

Lunchen we elke dag van een andere keuken?

Nee. We koppelen jullie aan een keuken en chef die bij jullie past. Qua gerechten, bereidingswijze of filosofie. Mocht je ooit uitgekeken zijn dan koppelen we jullie aan een nieuwe keuken. Voor dezelfde prijs en per direct. Bel met jullie accountmanager of met customer service.

Hoe ziet het contract met WeLunch eruit?

Er is geen contract. Als dit wenselijke is om juridisch-administratieve redenen is dit uiteraard wel mogelijk. Je kunt elke week opzeggen met een drie dagen notice, omdat anders de keuken in de knoop komt met inkoop en personeelsplanning. Starten kan ook wanneer je wil, met twee dagen notice.

Wat betekenen de letters (G, L, N) voor sommige menu's?

Sommige keukens markeren hun menu’s met de meest voorkomende allergenen. Gluten (G); Lactose (L); Noten (N). Als je twijfelt of een gerecht een allergeen bevat, kun je altijd contact met ons opnemen. De vegetarische of vegan gerechten worden altijd apart aangeduid en verpakt.

Moeten we alles zelf afwassen?

Nee. Dat wordt door de cateraar gedaan na het ophalen. Een beetje etensresten afspoelen en terug in de tempex bak wordt door onze keukens wel gewaardeerd.

Regelen jullie ook de nodige spulletjes (borden, messen, vorken etc)?

De lunch wordt altijd ready-to-eat aangeleverd op gezellige schalen en in bakjes. Met broodmessen, broodplanken en opscheplepels. Voor warme gerechten en soepen krijgen jullie van ons een chafing dish en hotpot in bruikleen. Jullie moeten zelf zorgen voor messen, vorken, borden en soepkommen. Evenals zout en peper.

Kunnen jullie de lunch ook klaarzetten/opruimen? (Lunchdame/heer)

Ja. Wij werken samen met betrouwbare partijen die jullie volledig kunnen ontzorgen met een lunchdame of -heer. Zij dekken de tafel, zetten alles klaar, ruimen het weer af en wassen af. Uiteraard zijn andere werkzaamheden omtrent de lunch in overleg ook mogelijk. De minimale afname hierbij is 3 uur per dag.

Bij ons dragen medewerkers een deel bij in de lunchkosten. Wat is hierin aan te raden (fiscaal)?

Wij raden aan om het normbedrag van €3,40 per dag door de medewerkers te laten bijdragen via de salariering. Het deel daarboven is namelijk volledig belastingvrij. We hebben het even uitgeplozen allemaal, zie hier meer: https://welunch.nl/werkkostenregeling

Hoe blijven de lunches warm en/of koud? Worden er investeringen van ons verwacht?

Het wordt in speciale tempexboxen aangeleverd, waardoor het goed op temperatuur blijft. Daarnaast krijgt iedere klant van ons een chafing dish & hotpot (soep) in bruikleen om e.e.a. tijdens het lunchen lekker warm te houden.

Smaakt naar meer?

Stuur ons een berichtje en we kijken graag samen met jou of we ook voor jullie een heerlijke, gevarieerde, warme lunch kunnen verzorgen.

Wie al aangeschoven zijn